Jak sie praktycznie spakowac na rekreacyjny wyjazd w góry/do lasu?


Skończyłam pakowanie się 6-dniowy wyjazd w góry (5 noclegów) i dopadł mnie pomysł na wpis, więc wyrzuciłam wszystko z plecaka i zaczęłam robić zdjęcia. Za mną kilka zimowisk i biwaków z harcerstwem oraz samodzielne, dużo bardziej rekreacyjne wyjazdy. Przez ostatnie lata nauczyłam się dobrze pakować w zależności od charakteru wyjazdu i dziś zajęło mi to o wiele krócej i kosztowało mniej stresu niż kiedykolwiek. 
Zdaję sobie sprawę, że dla wielu dziewczyn może się wydać niemożliwe, żeby wziąć tylko proste i praktyczne ubrania oraz zrezygnować z kosmetyków kolorowych. Chociaż z drugiej strony, jeśli decydujecie się na "odpoczynek" w formie codziennego łażenia po górach, pewnie tak jak i ja wiecie, że do tego nie potrzeba makijażu a w ciuchach trzeba się przede wszystkim dobrze czuć. 
Przechodząc do konkretów - na zdjęciach poniżej nie przedstawiłam kilku osobistych drobiazgów, jak na przykład szczotka do włosów i nie uwzględniłam między innymi mogących się przydać leków, ponieważ pakowanie ich jest dość indywidualne. Oczywiście zachęcam do skompletowania i noszenia ze sobą apteczki pierwszej pomocy.

  • dwie koszule
  • dwie pary wygodnych spodni, których nie szkoda mi ewentualnie podniszczyć
  • dwa cienkie wkładane przez głowę sweterki
  • grubszy rozpinany sweter
  • trzy koszulki z długim rękawem
  • trzy podkoszulki na ramiączkach
  • legginsy
  • duży ręcznik (przez kilka dni nie umrę, jak będę używać tego samego do ciała i do głowy)
  • piżamka
  • suszarka do włosów
  • oczywiście zapomniałam umieścić na zdjęciu klapek pod prysznic :P
  • majtki i skarpetki na ilość dni plus jedna dodatkowa para (awaryjnie :P)
  • jeden "normalny" i jeden sportowy stanik
  • krem na dzień, krem na noc
  • gumki i spinki do włosów
  • dezodorant
  • żele do mycia (pod prysznic, do twarzy, szampon) przelane do mniejszych buteleczek
  • na zdjęciu zapomniałam o kremie do rąk - na wypadek nagłego nieprzyjemnego uczucia suchych dłoni
  • akcesoria elektroniczne; akumulatorki do aparatu, ładowarki, karta pamięci, kabelki
  • biorę też laptopa
  • i oczywiście aparat :P
  • mapa, pokrowiec na mapę
  • busola i uhm...urządzenie do odmierzania odległości na mapie
  • dwie pary rękawiczek i dwie czapki (na wypadek zgubienia)
  • szalik
  • chusteczki higieniczne
  • szczotka do czyszczenia butów
  • zapasowe sznurówki
  • pasek do spodni
  • dwie materiałowe torby (jedna na zakupy, druga na brudne ciuchy)
  • ciepła kurtka (Decathlon)
  • wygodne, sprawdzone buty do chodzenia (u mnie martensy :3)
Pakuję się do dużego turystycznego plecaka (może być torba podróżna, ale mnie czekają 4 km od autobusu do miejsca zakwaterowania) a oprócz tego zabieram mały plecak, który będę nosić na wędrówki (na zdjęciu powyżej).
 facebookicon  bloglovinicon  tumblricon  googleplusicon  instagramicon lookbookicon

1 komentarz:

Dziękuję za wszystkie komentarze! Będzie mi bardzo miło, jeśli mój blog spodobał się na tyle, żeby go obserwować :)

Thank you for all the comments! I am happy when you like my blog and follow me :)